Türkiye'de vatandaşlar, yılın ikinci çeyreğinde üç operatörden en sık 182'yi (Merkezi Hastane Randevu Sistemi MHRS) aradı.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) Elektronik
Haberleşme Sektörü Raporu'ndan, vatandaşların en sık aradığı, en kısa ve uzun
görüşme gerçekleştirdiği, kısa numaralara ilişkin verileri derlendi.
Rapora göre, Türkiye'de hizmet sunan 3 operatörden de yılın
ikinci çeyreğinde, hastanelerden randevu almak için kullanılan 182 en sık
arandı. Merkezi Hastane Randevu Sistemi için ortalama çağrı süresi, Turkcell'de
267 saniye, TT Mobil'de 271 saniye ve Vodafone'da 266 saniye oldu.
Turkcell ve TT Mobil'de, 182'nin ardından en sık aranan kısa
numara 112 Acil Çağrı Merkezi olarak kayıtlara geçti. Vodafone'da ise en
sık aranan 2. kısa numara, 186 (Elektrik Arıza) olarak belirlendi.
Operatörlerde en sık aranan 5 kısa numara arasında 185 (Su
Arıza), 153 (Alo Zabıta/Büyükşehir/Belediye) ve 170 (Çalışma ve Sosyal Güvenlik
İletişim Merkezi) de öne çıktı.
En kısa süre 112 ile konuşuldu
Vatandaşlar, kısa numaralara yaptıkları aramalarda, en uzun
süre 170 (Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi) ile görüştü. Çalışma ve
Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi için ortalama çağrı süresi, TT Mobil'de 337
saniye ve Vodafone'da 331 saniye oldu.
Çalışanların mesai ve rapor ücretleri gibi sorularını
yönelttiği 170, Turkcell'de en sık aranan 5 kısa numara arasında yer
almadı. Söz konusu operatörde ortalama çağrı süresi en uzun gerçekleşen
kısa numara ise 267 saniye ile hastanelerden randevu almak için kullanılan 182
olarak kayıtlara geçti.
Her 3 operatörde, ortalama çağrı süresinin en düşük olduğu
kısa numara, 112 oldu. 112 ile yapılan görüşmeler Turkcell ve TT Mobil'de 62
saniye ve Vodafone'da 76 saniye olarak belirlendi.
Kaynak: AA