Samsun'da İç Hastalıkları Uzmanı Uzm. Dr. Volkan Konya (52), gündüzleri hastanede hastalarına şifa dağıtırken, akşamları da lösemili, kanserli ve ihtiyaç sahibi çocuklar yararına düzenlenen yardım gecelerinde sahne alarak şarkı söylüyor, şov programları yapıyor. Volkan Konya, "Bazen fıkralar anlatıyorum, bazen anılar anlatıyorum, bazen bilgi veriyorum, bazen hüzünleniyoruz ama genellikle eğleniyoruz ve keyif alıyoruz." dedi.
Samsun Gazi Devlet Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Uzm. Dr.
Volkan Konya, hekimlik mesleğinin yanı sıra sosyal sorumluluk projelerinde de
aktif rol alıyor. Haftanın belirli günleri mesai saatlerinin dışında, engelli,
kanser hastası, depremzede veya dar gelirli ailelerin çocukları için gönüllü
olarak sahne alan Dr. Konya, organizasyonlarda şarkılar söyleyip, sahne şovları
yapıyor. Etkinliklerden elde edilen gelirleri de dernekler aracılığıyla ilgili
yerlere ulaştıran Dr. Konya, yaptığı işten büyük zevk aldığını söyledi.
"Talepler Geldiği İçin Sosyal Projelere Katıldım"
Sosyal projelerde olmayı sevdiğini belirten Volkan Konya,
"Samsun Lösemili ve Kan Hastalıklı Çocuklar Derneği (LÖSAM) başta olmak
üzere birçok etkinlikte, talepler geldiği için sosyal projelere katıldım.
Birçok organizasyon yaptım. Aslında konser gibi ama genel itibarıyla aslında
onun bir şov programı olması ve bir yardım amaçlı organizasyon olması
vesilesiyle bu tür etkinlikleri yaptık, yapıyorum ve yapmaya da devam ediyorum.
LÖSAM başta olmak üzere engeller için, okuyan öğrencilerimiz için de yaptık. 6
Şubat depreminden sonra depremzedelerimiz için de yaptık. En son da ekonomik
anlamda sıkıntı olan çocuklarımız için de düzenlemiştik. Bunları dernek
organizasyonları şeklinde yapıyoruz ve bunların liderliğini yapmaya
çalışıyorum." diye konuştu.
"Ben Sadece Aracı Oluyorum"
Haftanın belli günleri etkinliklere katıldığını belirten Dr.
Konya, "Benim profesyonel işim hekimlik. Ben mesai saatlerinde sabah
08.00-08.30, akşam 16.30-17.00 aralığında sonuç olarak ben burada hekimlik
mesleğini yapıyorum. Bunun dışında kalan zaman dilimi içerisinde sosyal
etkinliklere elimden geldiğince haftada 1 gün, 2 gün bazen 3 gün katılıyor ve
bunlara destek olmaya çalışıyorum. Orada elde edilen gelirlerinde, dernekler
aracılığıyla ilgili yerlere ulaştırılmasını sağlıyoruz. Ben sadece aracı
oluyorum aslında burada. Ama bu aracılığı yaparken de gerçekten Samsun'da
buranın çocuğu da olman ve buranın hekimi de olman vesilesiyle iyi bir çevremiz
var. Bu çevremizden de genel anlamda destek görüyoruz. Kendi yakın çevremizden
destek görüyoruz. Onun ötesinde tabii kendim yine bir kitapla ilgili
çalışmalarım oluyor. 3 tane romanım var benim. 4'üncüsünü de dilerim önümüzdeki
sene çıkarmış olacağım. Genel anlamda sosyal etkinliklere zaman ayırmaya
çalışıyorum. Kendi yapamadığım projelere de bireysel bir Volkan Konya olarak
katılıp, oralara da destek olmaya elimden geldiğince çalışıyorum. Birbirimize
destek olmamız gerektiğini de düşünüyorum." dedi.
"Etkinliklerin Hepsinde İnteraktif Oluyoruz"
Volkan Konya, "Müzikal anlamda yapmış olduğum
etkinliklerin, yaptığım sahnelerin temel yaklaşımı şovdur. Aslında bir konser
değil. Ben profesyonel bir sanatçı değilim. Her şeyden önce müziğe aşık bir
insanım ve hizmeti yaparken, bu destekleri yaparken şov programları yapıyorum.
Orada şarkıların, türkülerin hikayelerini anlatıyorum. Bazen fıkralar
anlatıyorum, bazen anılar anlatıyorum, bazen bilgi veriyorum, bazen
hüzünleniyoruz ama genellikle eğleniyoruz ve keyif alıyoruz. Tabii 400-500
kişinin karşısında bunları yapabilmek, o alkışları alabilmek büyük bir keyif.
Ve katıldığım bu ve yaptığım bu etkinliklerin hepsinde interaktif oluyoruz.
Herkes katılıyor. İnanılmaz keyifli oluyor. Birbirimizle atışmalar şeklinde de organizasyonlar
yapıyoruz. Bu benim için büyük bir keyif oluyor. Karşı taraf için de keyif
oluyor." diye konuştu.
"Bu Organizasyonları Daha da Büyütebiliriz"
Bu tür organizasyonları büyütmek için desteğe ihtiyacı
olduğunu ifade eden Dr. Konya, "Etkinlikleri hep yakın çevrem ve
dostlarımla yapıyorum. Bu benim için büyük bir kazanç ve bunları yapabilmemin
sebebi de onlar. Ama ben daha büyük isimlerden, daha büyük yerlerden destek
görmeyi bekleyen bir insanım. Belediyeler gibi mesela. Çünkü bu organizasyonları
daha da büyütebiliriz, daha çok insana ulaşabiliriz. Ben bunun için hazırım.
Enerjim de var, mücadele gücüm de var, isteğim de var. Dilerim o destekleri de
büyüklerimizden görürüz günün birinde diye düşünüyorum." dedi.
Kaynak: DHA