İstanbul Avrupa Yakası Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Murat Lafcı, kentte 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların 5'te 1'inin asılsız olduğunu açıkladı.
İstanbul Avrupa Yakası Ambulans Servisi
Başhekimi Dr. Murat Lafcı, Acil Sağlık Hizmetleri Haftası kapsamında yaptığı
açıklamada, kent genelinde toplamda 357 ambulansla sağlık hizmeti verildiğini,
bu sayının özel ambulanslarla 857'ye ulaştığını söyledi.
112 Acil Çağrı Merkezi ve istasyonlarda yaklaşık 5 bin
personelin çalıştığını, gelen çağrıların kesintisiz yanıtlandığını anlatan
Lafcı, İstanbul'da vakalara ulaşımın hızlanması için çeşitli yeniliklerin
devreye alındığını vurguladı.
Lafcı, 2026 için İstanbul genelinde 25 yeni acil sağlık
hizmetleri istasyonu açılmasının planlandığını belirterek, kentte Adalar
çevresinde deniz ambulansları, kırsal bölgelerde ise helikopter ambulansın
görev yaptığını kaydetti.
Şehrin en yoğun noktalarında da mobil ekiplerin hazır
bulunduğunu dile getiren Lafcı, "Taksim, Kadıköy, Beşiktaş gibi
meydanlarda motosiklet ve bisiklet ekiplerimiz hizmet
vermekte." dedi.
Kentte
vakaya ulaşım süresi 7-8 dakika
Lafcı, İstanbul'un geniş coğrafyasına rağmen ulaşılamayan
bir noktanın kalmadığını vurguladı:
"Kent içerisinde vakalara 7-8 dakika, kırsal alanda ise
30 dakika içinde ulaşabiliyoruz. Çatalca, Şile, Beykoz gibi uzak noktalarda
helikopter ambulanslarımız devreye giriyor. Ambulansların yaşadığı en büyük
sıkıntı trafik. Dar sokaklarda yapılan yanlış parklar da ekiplerin müdahale
süresini olumsuz etkiliyor. Bunun için de Bakanlığımızın fermuar sistemi
çalışması var. Bu gibi durumlarda vatandaşlarımızdan biraz daha anlayış ve
empati bekliyoruz."
Sürücülere ambulanslara yol verme konusunda daha duyarlı
olmaları çağrısında bulunan Lafcı, "Çünkü bu ambulans belki yarın bir gün
kendi yakınımıza da gidiyor olabilir." ifadesini kullandı.
Lafcı, 112 Acil Çağrı Merkezine gelen tüm çağrıların
titizlikle değerlendirildiğini belirtti:
"İstanbul'da 112 Acil Çağrı Merkezine günlük 6 bin ile
8 bin arasında çağrı düşüyor. Bunların 2 bin ile 2 bin 500'üne ambulans
görevlendirmesi yapıyoruz. Gelen 5 çağrıdan 1'ini gereksiz, asılsız olarak
nitelendirebiliriz. Gereksiz çağrılar, ortak çağrı sistemine geçtikten sonra
biraz daha azaldı. Çağrı merkezine 'Telefonum bozuldu, aracım bozuldu, çilingir
talep ediyorum.' diye aramalar devam ediyor. Yolda kalan yol yardımı istiyor,
dişi ağrıyan da arıyor."
Kaynak: AA